niedziela, 10 kwietnia 2016

Zdjęcia z wizyty Rosi Sunyi w Polsce 26 II - 21 III 2016

W ciągu ostatnich 15 miesięcy nasza nauczycielka zen Rosi Sunya Kjolhede odwiedziła Polskę w sumie 4 razy, spędziła w tym czasie w sumie około 15 tygodni z polską sanghą (wspólnotą). Ta intensyfikacja praktyki zen pod jej kierunkiem wielu osób odczuło bardzo pozytywnie i wspierająco dla pogłębienia swojej praktyki. Jesteśmy za to bardzo Rosi wdzięczni, że nieustannie nas wspiera, poświęca swój czas i energię,  pokonuje za każdym razem 10 000 km w jednym kierunku!
Tym razem podczas ostatniej marcowej wizyty 26 II - 21 III 2016 , Rosi odwiedziła oprócz Warszawskiego także Ośrodek Wrocławski.
Oto zdjęcia:

Warszawa

Rosi przyleciała w piątek 26 lutego 2016, jak zwykle witaliśmy ją na lotnisku kwiatami a w Ośrodku Warszawskim dobrą zupą miso.

Rosi za każdym razem po przyjeździe obchodzi Ośrodek i ogląda co się zmieniło. Tym razem mogliśmy pochwalić się nowymi sosnowymi podłogami w 2 pokojach obok letniego zenda, w tym letnia linia oczekiwania.

28 II niedzielne zazen z teisio
W niedzielę 28 II odbyło się zazen z mową Rosi Sunyi pt. "Absolutne i relatywne samadhi (pochłonięcie medytacyjne) teisio do ściągnięcia za darmo, kliknij tytuł.
Po formalnej części, był czas na obiad i rozmowy.

Kolejny tydzień przebiegał pod hasłem przygotowań do sesin, siedmiodniowego odosobnienia zen. Poranna i wieczorna praktyka odbywała codziennie (czasem nieformalne), we wtorek i czwartek można było skorzystać z dokusan (indywidualna rozmowa z Rosi na temat praktyki).

Przez 2 dni gościliśmy w Ośrodku drewnianą figurę Mandziuśrego (Bodhisattwa Mądrości) zrobionego przez Wieśka, która zachwycała nas wszystkich.

To też zainspirowało Rosi i w swoich mowach podczas sesin nieraz wspomniała o aktywności tego bodhisattwy (przecinającą iluzję) oraz manifestacji mądrości praźdzni przez nas i w praktyce.

Tuż przed rozpoczęciem sesin

siedmiodniowym sesin uczestniczyło w sumie 43 osoby, na raz było obecnych 36 - 38 osób. Głównym przewodnim tematem mów Rosi były "Cztery Ślubowania". (Za drobna darowiznę można zamówić teisia.) Oczywiście jak zwykle było dużo praktyki, dokusan i dobrego wegańskiego jedzenia.

Tuż po zakończeniu sesin

Bardzo dziękujemy wszystkim za uczestnictwo, wspólne zazen, pomoc w przygotowaniach, w pracach w trakcie sesin oraz po. To wszystko staje się możliwe dzięki bezinteresownej wkładu każdego nas!

"Wieczne, radosne, czyste, bez ego"

Nieformalny obiad i spacerek następnego dnia po wszystkim :)

Wypad na miasto

Za nim pojechaliśmy do Wrocławia, zrobiliśmy krótki wypad do Warszawy wponiedziałek (w tym do Vege Miasto). We wtorek po sesin jeszcze mieliśmy wieczorne zazen z dokusan.

Wizyta Billa Karelisa
W dniu wyjazdu do Wrocławia, mieliśmy wspólne śniadanie z Billem Karelisem - nauczycielem Dharmy z USA, który już od kilku lat wynajmuje co roku nasz Ośrodek pod koniec sierpnia na 8 dniowe odosobnienia dotyczące nauk Szambali. Pierwszy raz mieli możliwość Rosi Sunya i Bill spotkać się.

16 marca środa wyjazd do Wrocławia. Zdjęcia z tej cudownej 3 dniowej wizyty (16 - 19 III) znajdują się w dalszej części posta.

Niedziela 20 marca, pierwszy dzień wiosny, jesteśmy już z powrotem z Wrocławia.  Rosi przyjmuje ostatnich gości, pakuje się.

Żegnamy się na lotnisku - jak zwykle wylot wcześnie rano o 6:30 następnego dnia.

Do Wrocławia pojechaliśmy Pendolino w piątkę: Rosi Sunya, Magda, Filip, Sławek, Sandra. Sasza dołączyła do nas następnego dnia.

Na pięknym odnowionym dworcu wrocławskim przyjęła nas Ania z kwiatami.

Z dworca od razu pojechaliśmy do Ośrodka na przywitalną kolację z grupą wrocławską.

Ośrodek Wrocławski mieści się na ul. Jastrzębiej 11/1a już ponad 30 lat. odbywa się tam regularna praktyka zen w poniedziałki 19:15 - 20:30.

Ośrodek Wrocławski jest siedzibą Oddziału Dolnośląskiego naszego Związku. Obecnie ma 13 formalnych członków oraz sympatyków, które dbają o to wspólne miejsce praktyki.

Rosi i członkowie obsady z Warszawy nocowali u Basi, gdzie były zawsze rano obfite śniadania :) Dziękujemy Basiu z gościnę, komfort i troskę!

Wycieczka do Oborników Śląskich

Pierwszy dzień wizyty (czwartek 17 III) rozpoczęliśmy wycieczką do Oborników Ślaskich, miasteczka znajdującego się pod Wrocławiem, gdzie mieszkają Ania i Łukasz. Była ładna, słoneczna pogoda, więc zrobiliśmy 1,5 godzinny spacer po lesie.

Po spacerku w mieszkaniu Ani i Łukasza zostaliśmy przyjęci bardzo smacznym wegańskim obiadem.
Bardzo dziękujemy!

Potem wróciliśmy do Wrocławia i wieczorem odbyło się prawie 3 godzinne zazen z dokusan (18:00 - 21:00), a potem krąg, na którym każdy miał możliwość podzielić się swoimi odczuciami dotyczące bycia częścią wspólnoty.

Piątek 18 III

Następnego dnia w południe odbyło się kolejne zebranie z sanghą wrocławską, tym razem omawiane były rzeczy związane z funkcjonowaniem Ośrodka na codzień.
Filip dzielnie tłumaczył Rosi przy każdej okazji: dokusan, zebrania, warsztat, teisio. Wielkie Gasio!

Rosi udzieliła też kilka porad związane ze śpiewami, które po zebraniu poćwiczyliśmy.

Po zebraniu pojechaliśmy na rynek miasta, gdzie zjedliśmy obiad.

Warsztat zen 19 III

Wieczorem odbył się 3 godzinny warsztat zen. Było nas w sumie około 40 osób.

Pierwsze zazen

Pytania i odpowiedzi

Sobota 19 III Zazen z teiso

Na to spotkanie przyjechało wiele osób z sanghi, nawet z innych miast, jak Zgorzelec, Tarnów. Były też nowe osoby. Zendo zapełniło się po brzegi.

Siedzieliśmy 2 x 25 minut, bez kinhin, potem mowa Dharmy (teisio) Rosi mówiła o wiecznej wiośnie natury naszego umysłu.

Spotkanie po latach.

Jak zwykle dobrego, zdrowego jedzenia nie mogło zabraknąć :)

Podziękowania dla Rosi!

Wspólne oglądanie prezentów.

Ostatni wspólny spacerek w pobliskim parku.

Zdzich odprowadza nas na dworzec i wracamy do Warszawy.

Wizyta we Wrocławiu była bardzo intensywna i owocna. Codziennie od rana do późna wieczora odbywały się programy. Było dużo praktyki, spotkań, zebrań, rozmów i dobrych wrażeń. Dziękujemy wrocławskiej sandze za tak ciepłe przyjęcie oraz za wysiłek wkładany w podtrzymywanie tego miejsca praktyki już od ponad 30 lat. Oby Sangha i Ośrodek Wrocławski rozwijali się dla dobra wszystkich istot!